måndag 31 oktober 2011

FRYYYYYSERRRRR!!!!

Hör på, idag träffade jag och hälsade på en granne i samma trappuppgång, precis fem månader, sånär som på en dag sedan jag flyttade in. Jag var just i färd med att ta min dagliga promenad för att få upp värmen eftersom jag fryser så in i helskotta inomhus. Jag har ju alltid vetat att min termostat är out of order och därför måste promenera hela tiden för att hålla värmen. Därav är jag en varannandag människa, går och går och går och går, ena dagen och andra dagen , helt slut och ligger under filtar, sover och fryser. Skitkul! Iallafall, så träffade jag grannfrun Elisabeth i trapphuset, vi hälsade och presenterade oss för varandra och så frågade hon om jag fryser, alltså inne i min lägenhet. Jaaahhaaaa det gör jag, sa jag naturligtvis och äntligen fick jag veta att jag inte är den enda som fryser i vårt hus. Elisabeth har bott här sedan huset byggdes för 36 är sedan och så här kallt har det aldrig varit inomhus tidigare. Hon har klagat hos Nynäshamns bostäder flera gånger och är beredd att kontakta hyresrättsföreningen om ingen förbättring sker. Härligt att få en förklaring på att det inte enbart är min termostat som helt pajat, ungefär lika skönt som när jag fick en diagnos och inte idiotförklarades. Väl ute ur trapphuset, tog jag en välbehövlig och värmande promenad i den vackra höstsolen, det blev några vändor i min iPod, typ tre kanske. I skrivandes stund sitter jag i fleeströja, kofta, fleessockor, handledsvärmare och på en elektrisk värmedyna inställd på drygt 40 grader och åtta värmeljus som värmer. I morgon sover jag väl under filtar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar