torsdag 13 oktober 2011

KVÄLLEN INNAN

I kväll måste jag släcka tidigt och krama kudden för 05.05 åker jag till Göteborg på konsert i dagarna två. Musical! med Göteborgs symfoniker och Peter Jöback m fl Göteborgs Symfoniker Dirigent: Nick Davies Hannah Holgersson Evelyn Jons Peter Jöback Konserten med de härligaste musikalnumren från West Side Story till Mamma Mia! Sånger som Tonight, Send in the Clowns, Phantom of the Opera och När guldet blev till sand ställer krav både på virtuositet och artistisk utstrålning. Och det kan vi utlova med solisterna Peter Jöback, Hannah Holgersson och Evelyn Jons. West Side Story Leonard Bernstein Mambo Something's Coming Tonight Candide Leonard Bernstein Glitter and Be Gay Sunday in the Park with George Stephen Sondheim Sunday in the Park with George A Little Night Music Stephen Sondheim Send in the Clowns Funny Girl Jule Styne Don't Rain on My Parade Oldies Medley Miss Saigon Claude-Michel Schönberg Why, God, Why? Moulin Rouge David Baerwald Come What May Wicked Stephen Lawrence Schwartz Popular Defying Gravity Kristina från Duvemåla Björn Ulvaeus & Benny Andersson Du måste finnas Guldet blev till sand Phantom of the Opera Andrew Lloyd Webber Think of me Phantom of the Opera Music of the Night Mamma Mia! Björn Ulvaeus & Benny Andersson Mamma Mia!-medley Det ska bli hur kul som helst och att äntligen få träffa många av mina härliga och energistinna vänner igen. Kanske blir det fler namn som får ansikten också, låter förståss kryptiskt, men det brukar bli så i mina Peterjoback.com-kretsar. Åldersgränserna suddas ut och vi blir alla som en enda stor familj som älskar samma sak, eller kanske ska jag säga samma man. Många av oss bor även på samma hotell, vilket gör hotellfrukosten riktigt angenäm, där kan vi summera och minnas tillsammans och om det mot förmodan skulle vara någon som missat någon sekund, så återberättas den garanterat med inlevelse. Sådana är vi och sådana blev vi! Så nu plockar jag ner bilden från kylskåpsdörren och stänger locket på resväskan igen. Jag lever bara en gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar