lördag 1 oktober 2011

OCH JORDEN FORTSÄTTER ATT SNURRA

Trots att Sven Tumba också har rest vidare, så går livet vidare och jag vandrar vidare på nya upptäckter. Om jag blundar, så kan jag vara precis där jag vill, som nu till exempet, kan jag vara i London! Tidigare idag var jag på Djurgården och vandrade utmed Djurgårdsbrunnskanalen, magiskt vackert med alla dessa höstfärger på träden, doften av förmultnade växter och vattnet som glittrar i solen.
Fast det var ju också bara en dröm! I själva verket var jag som vanligt här hemma i Nynäshamn och promenerade i över tjugo graders värme även idag och jag fick till och med öppna upp min vinterjacka och lunka sakta, sakta, stanna upp ibland, dricka en klunk medhavd tranbärsdryck, fota och lunka vidare. När jag kom hem hade klockan förflyttat sig tre timmar framåt och jag var riktigt nöjd och varm innefrån och ut. Tack för sällskapet, du vet vem du är! *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar