fredag 30 september 2011

SISTA SEPTEMBER

Fyra månader sedan jag flyttade in här uppe på höjden bland alla höghusen och parabolerna. Fyra månaders väntan på att få det målat, tapetserat och borttagande av en vägg m m. Den som väntar på... osv! Och så är jag ganska trött på att tjata på Nynäshamns bostäder som lovade att det skulle ta "bara" en till två månader innan det skulle årgärdas. Visst är jag patetisk som klagar på sådana världsliga saker, ja till och med min stackars hängsparris har fått på nöten i kväll, bara för att jag behövde skälla på någon. Sparrisen fick ju den stora turen att följa med mig från Umeå, ja inte bara den förstås, nästan alla mina andra växter som jag har är gamla kompisar från mitt tidigare liv. Men just Sparrisen som stod i köksfönstret på Biggaråvägen är liksom ett skötebarn och den man älskar agar man ju som ordspråket säger. Nästan alltid när jag går förbi eller vattnar den, så får den sig en känga. Nä jag ska inte klaga, jag sitter nöjd här trots allt bland mina terrakotta färgade och flottiga tapeter. Vem vet, kanske de ringer på måndag och säger "nu är det dax"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar