lördag 24 september 2011

DELADE KÄNSLOR

I gårkväll kom jag hem till mina mångkulturella kvarter igen. Efter dryga sju timmar på Ybuss, så anlände vi Stockholm central och som tur var fick vi skjuts av Ove ner till Nynäs. Avskedet hos mamma var som väntat jobbigt och känslosamt, men vi lovade att ha tät kontakt med personal och henne, samt att återkomma så fort det förändras till det sämre igen. Jätteskönt att sova i min egna säng, som jag kan ligga på diagonalen i till och med och gossa med mina kuddar, men jag hade svårt att somna, troligast var jag övertrött av allt resande. Idag har det varit en fantastisk dag, med strålande sol, så jag passade på att vara ute på promenad i flera timmar.
Jag passade även på att besöka kyrkan för att tända ett ljus för Erik, som lämnade mig för precis ett år och tio månader sedan idag. Eriks och pappas välkomstförberedelser inför mammas ankomst fick avbrytas för ett tag, hur länge vet bara chefen där uppe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar