fredag 9 september 2011

SOM JAG HOPPADES PÅ

Ännu en strålande vacker dag att vakna till, det är ju det här som jag längtat efter, sol, värme och ännu en mjukglass.
Jag passade på att fota dessa små läckerheter också, försökte redan igår, men resultatet blev inte till belåtenhet då. Nu till något helt annat!, som de brukar säga på tv, när de går från ett inslag till ett helt annat. Det här datumet den 9:e i 9:e, har jag alltid haft i mitt minne. Det började 1967, jag hade min första date med mitt X, vi gick på bio på Folkan i Nyland. Vi satt långt upp, dolda i mörkret och höll varandra i handen. Minnet är däremot inte så knivskarpt att jag kan återge vilken film som visades, bara att jag minns att det kändes väldigt spännande och förbjudet, alltså inte filmen utan min egen situation. Jag var ju bara femton, nå, strax sexton, men Stig åtta år äldre än jag. På en liten ort som Nyland, där alla känner alla var det verkligen modigt att bryta konventionerna, idag är det precis 44 år sedan. Gud vad tiden går! Datum, datum och åter datum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar