torsdag 8 september 2011

EN TILLBAKABLICK

Idag fick jag anledning att göra en ordentlig tillbakablick! Jag har haft besök av två jättetrevliga ungdomar, ja jag kallar alla under femtio för ungdomar. Mötets syfte var att jag skulle berätta om mitt liv i korta drag från tidigt åttiotal, till dags dato. När jag berör vissa delar av den tiden har jag svårt att hålla tårarna borta eftersom det kommer upp mycket sorg och smärta. Troligast är det långt ifrån färdigbearbetat, kanske jag har talat för lite om det som hänt, eftersom det fortfarande gör så ont. Som att lägga plåster på ett orent och infekterat sår. Jag tror att man ska lyfta upp och ta fram hemskheterna och titta dem i ögonen ända tills det inte svider längre. Bli vän med demonerna! Efter två timmars berättnade blev jag bjuden på lunch nere i hamnen och sedan vandrade vi omkring i den vackra brittsommarsolen och jag blev fotograferad. Fortsättning på det hela kanske kommer, den som lever får se och jag vill leva, för jag har mycket kvar att leva för. Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar