lördag 3 september 2011

RÄKFROSSA VID HAVET

Snabbt ihoppackad matsäck, innehållande ett halvt kilo räkor en 33 cl Carlsberg och kaffetermosen. Så tillsammans med Pia och Ove ställde jag kosan ut till Strandvägen/ Ringvägen. Alltså, nu blir jag lite irriterad på vad jag ska kalla den där vägen, men vilket som är rätt nämligen! I vilket fall som helst, så hade vi tre underbara timmar där ute om än lite svala vindar, typiskt jag förstås, frusen som en skit!
Ett gäng dykarelever med en entusiastisk instruktör störde friden emellanåt, men när de dök under vattenytan blev det lyckligtvis tysta för en stund. Pia hon somnade så sött och om sanningen ska fram så tog jag nog en liten mininapp också, sol, vind och vatten är sövande. Nu sitter jag nerbäddad i soffan under en fleesfilt med Helly Hansen-sockor på och känner mig som den rugguggla jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar