söndag 25 september 2011

STRANDVÄGEN

Det var länge sedan jag vandrade runt Strandvägen, så med beslutsamma steg ändrade jag på det idag. Sedan jag flyttat hit upp på höjden, så blir det ungefär en halvtimma längre promenad än tidigare. Med mina kära och ständiga följeslagare och musiken som bestämmer takten, så gick det ändå som en dans de två timmarna och med ett äpple att tugga på i halvlek fick jag energin som tog mig hem.
Ensamheten känns inte alls lika påtaglig när jag är ute och vandra med musik i öronen och ängelen och djävulen som resonerar och lägger upp strategier tillsammans med mig om framtiden. Vi kommer alltid fram till bra och kloka beslut vi tre.
Däremot borde ansvariga i Nynäshamns kommunstyrelse ta sig en funderare, eller varför inte också låta gadda sig med kloka följeslagare och lyssna till inspirerande och stärkande musik, för så här kan det ju inte få fortgå, eller hur!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar