söndag 13 november 2011

FARSDAG

Tänk vad ett vänligt bemötande och ett leende kan smitta av sig! Jag skulle ju åka in till biograf Victoria igen idag. När jag klev på bussen här i Nynäs, så möttes jag av en ovanligt glad och trevlig chaufför som lät mig åka gratis för att det var farsdag idag. Jag sa " tack, va gulligt av dig", jag satte mig i sätet, också jag med ett leende på läpparna. Tänkte att, det här blir nog en bra dag och det har varit en bra dag hittills. Kom i god tid till biografen! Jag har den vanan att alltid vara i god tid, avskyr stress och sista minuten. Tog en stor god caffé latte och mådde riktigt bra i väntan på dagen föreställning av LA VIE, L´AMOUR, LA´MORT! Å kan man tänk sig, den var precis lika bra idag och jag blev lika berörd ännu en gång! När filmen var slut väntade jag en stund utanför, jag hade ju kollat in affischen på fönstret och ville fråga om det var ok om jag tog den och det var det!*LER* Så, Tusen tack Marie Dimberg och framför allt Peter, för att ni bjudit på den här härlig filmen och dessutom tre gånger. Gratis är gott! Jag *LER* fortfarande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar