lördag 26 november 2011

JULMARKNAD

Ur led är tiden! Idag var det julmarknad ute på Lövhagen här i Nynäs. Det är nästan så långt ut här på fastlandet man kan komma, ja mobiltrafiken är nästan obefintlig, typ som på fjället känns det som. Syster Pia och jag tog oss en skön promenad dit ut och det tar ca en timma hemifrån. Julmarknad, jättekonstigt, ingenting kan få mig att känna att det snart är jul, än mindre vädret. Snön lyser med sin frånvaro och hur jag än försöker går det inte att få till åtminstone lite adventstämning inför i morgon. En grillad korv och min första julmust till lunch där ute hjälpte inte att återskapa den kittlande och förväntansfulla stämningen som jag hade som barn hemma i Nyland, när jag vandrade omkring på nyfallen vit knarrig snö runt marknadsstånden. Det enda vita jag såg efter vägen i dag, var den ensamma svanen som ligger i en av vikarna där utefter Strandvägen. Det är annorlunda nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar