onsdag 23 november 2011

KÖTTBULLAR OCH POTATISMOS

Och en stor gul plastkasse i högsta hugg och siktet inställd på stordåd bland shoppingsugna. Detta kan man kalla en spontan och helt oväntad utflykt idag efter att jag varit till ah Optik på Fredsgatan 9 här i Nynäshamn och gjort en syntest inför mina nya glasögon som jag har bestämt mig för att bjuda mig på inför min ålderdom. Medan jag satt där med hakan plasserad på den där makapären med alla lincerna och just i färd med att försöka avgöra vad som såg skarpast ut, eller inte, så började Peter sjunga i min ryggsäck. "Somebody" ville mig något och jag fick ursäkta mig och svara efter en stunds lyssnande. Min fina kompis Mia Tejre, undrade om jag vill hänga med till IKEA och självklart nappade jag på erbjudandet. Vilken service, hon kom precis utanför och hämtade mig, just som jag var klar med min syntest och beställning.
Jag hade ju sett ut ett badrumsskåp som jag är intresserad av och nu har jag sett det i verkligheten också. Det var sååååååå nära att jag köpte det idag, hade till och med hämtat det på varuplockutlämningen, men ångrade mig i sista minuten, precis när vi var vid kassorna. Orkade inte ta hem det och med riska att det inte skulle få plats i bilen heller. Så min slutnota exklusive köttbullarna, kom på 221:-. Gör om det den som kan efter tre timmar på IKEA. Tack snälla Mia för att du är så härligt spontan och generös!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar