torsdag 3 november 2011

LUNCH I STORA STADEN

Idag har jag varit in till den stora staden och käkat lunch med svåger Per på Jensen's Bøfhus på Vasagatan mitt emot centralstation. Så snällt av honom att bjuda gamla svägerskan på en härlig lunch. Han har väl räknat ut att jag bara sitter och äter nudlar och kokta ägg här hemma. Okej, en och annan makrillburk i tomatsås slinker väl ner ibland också! Nä fullt så illa är det väl inte, men om sanningen ska fram, så är det inte helt lätt att äta nyttigt och varierat alla gånger. Dessutom var det mysigt att umgås över en bit mat i trevlig miljö. Resan till och från storstan med pendeln tillbringade jag tillsammans med Peter i öronen och fullt sysselsatt med att lära in den nya CD:n "Livet Kärleken och Döden". Sämre sätt att fördriva fem timmar en helt vanlig torsdag på kan man göra. Lite kuriosa, jag träffade en flyktig bekant bland personalen på restaurangen, kul, han kände igen mig fast vi bara träffas en gång! Tusen tack för lunchen Per! Puss på kinden och kramen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar