måndag 14 november 2011

MÅNGA LÖV BLIR DET

Idag när jag var på promenad, så stötte jag på den här mackapären igen. När man som jag kommer uppifrån norrland och bara vet vad räffsa och snöplog är, var det helt nytt för mig när den uppenbarades första gången här i höst. Fast jag kommer från björkarnas stad, så har jag aldrig sett den här varianten av att ta sig ann alla löven på hösten. Nu är det ju andra året som jag inte upplevde hösten i Umeå, så kanske det finns även där nu. I vartfall så är det jäkligt effektivt har jag märkt. Här kan man lövsanering och där kan man snöröjning. Nog om det! Jag var och promenerade tillsammans med min kompis Mia idag nere i villaområdena där hon bor och sedan bjöds jag på en god lunch, bestående av VästerbottenPAJ och räksallad med herrskapet Tejre. Tack för sällskapet och maten Mia och Hasse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar