fredag 4 november 2011

SOFIA 24 ÅR

Idag har Sofia sin tjugofjärde födelsedag, egentligen tjugofemte till och med. Hon fick ju ta bort ett år efter utredningar och tester på barnmedicin när hon var liten. Hon var ju såååå liten när hon kom hem och ingen visste med bestämdhet när hon var född. Nu i efterskott, så vet vi ju varför hon var sååå liten, hon var ju sjuk den lilla kraken. Men som jag tidigare skrivit, vilken hjälte och tapper tjej hon varit och fortfarande är. Jag är otroligt stolt över henne, min fina Saggi! Saggi, kommer från Sagarika, hennes Lankesiska namn och på barnhemmet kallades hon för Saggi bland personalen. Jag har en tre timmar lång video från när vi var till Sri Lanka för att hämta hem henne och där är det sekvenser även från barnhemmet så klart, där hör man hur de ropar på henne. Det var länge sedan sist jag såg på den filmen och är inte i fas att se den ännu på ett tag, orkar liksom inte, tror att det kommer att gör ont när jag ser lilla Erik fyra och ett halvt år skutta omkring på filmen, stolt över sin nyvunna syster där han visa henne olika konster. Sofia har varit till hans grav idag och fixat, tillsammans med sin pappa. Grattis SOFIA på din födelsedag! Puss/ mamma, ses snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar