tisdag 15 november 2011

NU ÄR GUNSAN TRÖTT

En VANLIG, HELT NORMAL människa skulle väl förmodligen orka med dagens strapatser med en klackspark, men jag är ingen vanlig människa. Har varit in till Huddingen sjukhus idag på min årliga besiktning på reumatologen. Bara att ta sig dit och hem är ju en prestation bara det.
Skönt i allafall att jag gick igenom besiktingen med bara en liten anmärkning som ska tittas lite närmare på senare. Min läkare var riktigt nöjd med mig och vi kom gemensamt fram till att det är bra att jag kan ta hand om mig själv nu, vila och njuta av livet precis när jag vill. Det enda som man kan göra för att lindra sklerodermi är ju att vara glad, må gott och inte frysa. Men! På vägen till Huddinge, stannade jag i Handen och gick till lagens väktare igen för att hämta mitt nya pass.
Därefter tog jag en sväng in på centrum och råkade köpa en ny laptop. Min gamla börjar ju tyvärr att ha sett sina bästa år och nu blev jag med en till HP och en annan operatör, nämligen Telenor. Så med en dator i en kasse från clas ohlson, begav jag mig till Huddinge och anlände svettig och rödblommig av ansträngning. Sofia, alltså min läkare, frågade om jag frös mycket nu, nääää just nu är det väldigt varmt sa jag och berättade om mitt nyliga inköp. Hon blev glad och gratulerade mig till den nya pc:n. Innan jag lämnade sjukhuset, tog jag en välförtjänt lunch/middag, bestående av laxpudding, skirat smör och sallad. Vilken tur att jag fortfarande var mätt när jag kom hem, för sedan tog det stop. Installationen av pc:n får vänta till någon annan gång. PHUUUU!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar