onsdag 1 februari 2012

EN DAG PÅ SJUKAN!


Idag var det dags för den årliga hjärtbesiktningen!
Det är ju redan fullt av kärlek till livet och allt vad det innehåller,
men lite uppsikt på om det läker lite här och där skadar inte.
Pendeln tog mig på säkra spår hela vägen näst intill. Jag var ju ute i lite väl god tid, som alltid, men stress är inte min melodi, apropå kärlek till livet.
Nå, när det väl var min tid, mottogs jag av Mona som skulle utföra undersökningen som heter Ekokardiografi.
Ekokardiografi är en ultraljudsundersökning av hjärtat. Undersökningen utföres för att kartlägga hjärtats storlek och rörelse, klaffarnas funktion och blodflödet i hjärtat.
Under en timma fick jag ligga på en undersökningsbrits i dunkelt sken med bar överkropp. Med trygga och säkra händer förde sedan Mona en stavformad ultraljudssändare över bröstkorgen som utsänder ljudimpulser som reflekteras mot hjärtats väggar och omvandlas till en rörlig bild på en TV-skärm.

Naturligtvis avslutade jag en dag på sjukan med laxpudding och skirat smör!
Hmmmmmmmmm Gott!
Ja det var sex timmar av mitt liv, i gott sällskap!
PRECIS SOM VANLIGT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar