fredag 24 februari 2012

KAN SJÄLV , MED LITE HJÄLP AV MIN ÄNGEL!


Gick till XL-BYGG idag, en liten promenad på ca 20 minuter enkel väg.
Jag har saknat en fönsterbänk nedanför mitt lilla köksfönster och tänkte åtgärda det idag.
Jodå, det fanns en lämplig, sånär som på djupet, men med hjälp av en hygglig karl där som sågade till den i lagomt djup, så blev jag mycket nöjd. Två konsoller och några skruvar så var saken biff och jag vandrade hem igen bara 225:- fattigare.

På vägen hem lyssnade jag på "Livet, Kärleken och Döden". Just som "Vad gör en man till en man" och textraden "Vi har en våning ganska stor på Villagatan" rullade, så tittade jag precis, exakt på en gatuskylt som det stod Villagatan på. Gud vad jag blev full i skratt, vilket sammanträffande! *LER*
Nå, i allafall så lyckades jag med förenade krafter och några extra händer av Erik, för visst var han med mig idag också någonstans, att hålla, mäta, borra och skruva upp fönsterbänken. Köket blev bredare och fick liksom ett nytt liv. Jag är jättenöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar