söndag 5 februari 2012

TIPS OM, HUR HÅLLA VÄRMEN!


Även om tremometern visar bara -7 men vindstyrkan är 10 m/s, så känns den faktiskt ungefär dubbelt så mycket.
Så nu är det dags att försöka hålla värmen både utom och inomhus.
Av egen erfarenhet, så vet jag att lager på lager är att föredra och att verkligen inte förringa huvudbonad. Huvundet är ju kroppens skorsten och kroppsvärmen släpps ut just den vägen.
För mig är det i synnerhet viktigt att hålla händer och fötter varma. Långkalsonger i Merinoull, samt sockor i detsamma, men viktigt är att det inte blir föt trångt. Vantar som har ungefär samma sammansättning samt en värmekudde av typ Pak-Heat i varje.

Dessa får jag lyckligtvis från Armprotesenheten i Solna, men finns att köpa i alla sportaffärer. Täckbyxor, dunkappa! Sist men inte minns!
Som pricken över i:et, värmande musik som når ända in i själen och hjärtat från örsnäckorna.
När allt detta är på plats, så är det underbart att bege sig ut på promenad i de vackra omgivningarna.
Inomhus tänder jag massor av värmeljus, använder handledsvärmare och kryper in under min nya el-filt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar