tisdag 10 juni 2014

KAN SJÄLV!


Okej, med lite support!
För en vecka sedan uppmanades jag att byta lösenord på min Hotmail i min laptop.
Krångel och onödigt tyckte jag och avvaktade i flera dygn, men fick hela tiden påminnelse om det.
Så tillslut följde jag en länk och lyckades genomföra det, som den icke datanörd jag är. Tjjhhhoooo!!!
Det blev tyvärr ingen förbättring, snarare, nu måste jag logga in varje gång, av säkerhetsskäl.

Men inte räckte det med det inte, nähdå, mobilen och läsplattan fick spel och började plinga och kvittra i högan skyn och på skärmarna stod det "inloggningen misslyckades" efter varje kvitter, som kom med jämna mellanrum var 30 sekund, oavsett.
Så jag fick ha ljudlöst på hela tiden.
Efter mycket fixande och trixande bland inställningarna i telefonen, lyckades jag få den i ordning alldeles själv. Bra där gunsan!
Men läsplattan lyckades jag inte installera in det nya lösenordet i igen.
"Jaha, vad göra nu, gå ner till Phonehouse igen, med svansen mellan bena och be om hjälp"?
Nä nu får jag skärpa mig och försöka klura ut det här själv, med support kanske från Samsung.
Sagt och gjort, jag sökte fram numret till Samsung support och ringde i morse när telefontiden öppnades och fick guidening av en mycket trevlig och tålmodig tjej.
Och tänk, jag lyckades slingra mig igenom och fram till ny installation och lösenord, så nu är det lugnt även i läsplattan.
Det är alltid spännande att klicka sig fram i den här nya teknologin, när man som jag är född på medeltiden, när vi lekte med kottar och tändstickor och satt stilla på en pall i hallen och snurrade på en rund bricka, med det då fortfarande närvarande pekfingret på höger hand, för att slå ett telefonnummer och talade i en telefonapparat som satt fast med en lång slingrig sladd i väggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar