fredag 13 juni 2014

FREDAGEN DEN 13:E


Kommentarer på det!
Efter rådfrågning och rekommendationer från två läkare på VC i Nynäshamn hamnade jag in horisontell läge på medicinakuten på Södersjukhuset i Stockholm.
Lyckligtvis fick jag skjuts dit av svåger Per!
Efter den tydligen sedvanliga och otroligt utdragna väntan och svälten, fick jag besked att jag troligast inte hade haft en "tia"!
Fyra provrör blod, en nätt promenad på typ två meter över golvet, peka på näsan med växelvis höger, vänster långfinger med stängda ögon och rejäla handslag med dito läkare, så var jag friskförklarad, 7½ timma senare!
WOW!
Läkarvetenskapen gör verkligen framsteg med stormsteg!

Nå, jag är glad att jag är frisk och nu ska jag, om möjligt ta för mig ännu mer av livet, ty man vet ingenting om morgondagen!

Landade i alla fall som en klubbad säl i min säng klockan 03:00, eftersom jag missade pendeln från Södrastation med ca tre minuter, ändå småsprang jag dit efter kvällens vedermödor.
Det är just vid sådana här tillfällen jag önskade att jag fortfarande bodde i Umeå och hade endast 10 minuter till Norrlands Universitets sjukhus som har en kompitens och vård av värdsklass.

Detta går att läsa i Expressen i dag 14/6
http://www.expressen.se/halsa/vanliga-varktabletter-kan-orsaka-stroke/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar