lördag 28 juni 2014

TUR JAG TRIVS HEMMA


Tredje dagen i rad som jag inte gått ut!
Jag strejkar mot vädret och känner att jag behöver en riktigt lång återhämtning efter midsommarveckan.
Jag går här hemma och pysslar, fixar och myser, som i dag tex har jag städat, våtdammtorkat överallt och torkat golven ordentligt och sedan välförtjänt hamnat i tv-soffan framför en Amerikansk romantisk film.
Jag har ju trots allt haft en rullstol rullande här inne i en vecka och gudarna vet vad den har rullat i när den var utomhus.
Ja, jag vet, jag är pedant, nåt så ända in i det glödheta och nu har jag ju möjlighet att få ha det precis som jag vill.
När jag tänker tillbaka på mitt tidigare liv, när vi hade Sofias permobil som åket ut och in dagarna i ända, så förstår jag verkligen vad jag var tvungen att stålsätta mig och hur jag gnodde med skurkäppen.
Och kan man tänka, Sofia avskyr också spottloskor, hundbajs och snusbussar på marken!
Tänk på det alla snushumrar där ute, att det finns faktiskt hjulbenta där ute som faktiskt inte vill ha hem ert avfall och era kroppsvätskor!

Nu ska jag föresten snart gå ner till min granne, apropå permobil och vara en hjälpande hand, bara "Sommarkrysset" på tv4 slutar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar