tisdag 24 juni 2014

24/6 FÖDELSEDAGSBARNET ERIK



Om allt hade fått bli som det egentligen var tänkt "from the very begining"!

När jag som mycket lycklig och stolt mamma, tvättade denna ljuvligt vackra lilla skapelse i handfatet hösten -84!
Vilka drömmar jag hade om att få följa honom under hela, resten av mitt liv!
För visst är det väl så det ska vara, att mammor inte ska överleva sina barn?

Häromdan, jag var ensam här hemma med Sofia, Stig var på ICA, hade hon själv lyckats rulla in till mitt sovrum, där hon visste att jag har ett vitrinskåp fullt med minne efter Erik.
Jag fann henne där inne gråtande, i förtvivlan och saknad efter sin älskade storebror.
Att finna de rätta orden som tröst för henne, men samtidigt låta henne få gråta ut, visa medkänsla, sympati och tillit, det var det viktigaste, mer än ord.
Sorgen har ingen tidsbegränsning eller regler.

Idag skulle Erik ha fyllt 30 år om inte OM hade funnits och OM BUP i Umeå inte hade negligerat våra försök till hjälp, när han var knappt tonåring.



Nu hoppas jag att han har haft en fin dag trots allt, vart han än må vara och att han fått sin älsklingsmeny, smörgåstårta.

Älskar och saknar dig och önskar att jag åtminstone kunde ringa och gratta dig på födelsedagen!
♥♥♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar