onsdag 11 juni 2014

JAG TYAR INTE MER!


Nu åker tandhelvetet i morgon klockan 10:00!
Jag har haft tandvärk regio 26, 27 i två veckor nu, till och från, men nu har det varit *till* i precis ett dygn och jag håller på att krevera, oavsett hur mycket smärtstillande jag tar, så vill det inte släppa.
Jag var till min tandläkare för en vecka sedan och röntgade området, men ingenting visade på orsaken till smärta.
Endast att den goda nyheten var att det inte var 26:an som var problemet, utan 27:an reagerade starkt på sensibilitetstesten.
Tack o lov!
Det är alltid bra att åtminstone kunna lokalisera problemet.
När klockan slog 07:30, ringde jag till Folktandvården igen och bad om en akuttid.
"Du är välkommen den 18/6"
HJÄLP!!!
En hel vecka med denna djävulska värk, "jag kommer att ta den djävulen själv", tänkte jag!

Lyckligtvis ringde jag till lillasyster som "råkar" jobba där och beklagade mig, hon talade med sina kollegor om min belägenhet, så några timmar senare fick jag en återbudtid till i morgon kl. 10:00.
Om jag får gissa hej vilt, så är orsaken till inflammationen i överkäken och i direkt anslutning till tanden 27, min alldeles otroligt charmerande sjukdom Sklerodermi!
Så nu måste tanden avlägsnas med det snaraste, så att inflammationen har en möjlighet att läka ut.
Fan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar