söndag 17 januari 2016

BIO VÅGEN NYNÄSHAMN


Då har även jag fått möjlighet att se "En man som heter Ove"!
Den hade ju premiär på juldagen, men då var ju jag uppe hos Sofia i Umeå och just på juldagen hade jag en assistent åt henne, så jag bjöd Sofia på bio istället "En underbar jävla jul" tillsammans med ass!
Jag var ganska sliten och välkomnade några timmar alldeles för mig själv!

Naturligtvis visades Ove-filmen även här i Nynäshamn under julhelgen, så jag missade den!
Men lyckligtvis var det extraföreställning i eftermiddags och i morgonkväll, så nu är nyfikenheten stillad för den här gången!

Nå, vad tyckte jag då om denna omtalade film?
Skitbra, rolig, tänkvärd och gripande, så en riktig roller-coaster-film!

Det var tur att mörkret hade lagt sig över Nynäshamn, ty jag var troligast lite mer glansig i ögonen och röd om nosen när jag vandrade hem igen, än när jag kom in till biografen, trots att jag hade gått en skapligt lång promenad i 10-grader på vägen dit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar