fredag 29 januari 2016

SJÄLVPORTRÄTT!



Fy f.n!

En rejäl sovmorgon!
Det kändes ganska okej just när jag svängde benen över sängkanten, men sedan kom verkligheten emot mig som ett bowlingklot!
Jag låtsades som ingenting, ville inte ramla som en kägla nu igen!

Min plan för dagen bestod i att införskaffa nya tulpaner och lite annat smått och gott från den stora livsmedelkedjan ca 17 minuters gångväg härifrån!
Så jag fixade och trixade med fika, dusch, kläder och lite lagom med smink, det sistnämnda endast för min egen skull, risken att jag skulle stöta på någon känd var ju mikroskopisk, trots att jag har bott här i snart sex år!

Dramaten stod framme vid dörren och allt var riggat och klart, men nej, det här går inte, jag orkar inte gå ut, det nästan svartnade för ögonen när jag öppnade dörren och såg ut i det nymålade trapphuset!

Fy f.n va knäckt jag blir av droppet!

Jag hann precis ställa tillbaka dramaten i klädkammare klä av mig och krypa tillbaks upp i soffan, så ringde det från Reumaten,"Kan du komma på ett läkarbesök på torsdag till veckan och innan dess, helst på måndag, lämna prover på Karolinska provtagningsenheten i Nynäshamn?"
VA, du skämtar?!
Nu blev det jobbigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar