lördag 16 januari 2016

SNÖ, IS OCH FISKSOPPA!



Idag var jag lite galen ändå, jag gick ur endast medförd mitt betalkort i innerfickan på dunjackan, utifallatt och naturligtvis mobilen och hörlurarna!
Jag hade inte ens sminkat mig och målet var helt ovist, jag bara gick och gick i solens sken och lyssnade på "Jag kommer hem igen till jul"!
Apropå musikvalet, Peter Jöback, nu längtar jag väldigt mycket efter det nya albumet, spänningen är olidlig, i synnerhet efter att jag har hört en av låtarna som kommer på albumet, "You`re A Beliver"!

Med andra ord, jag har inte plockat undan julen riktigt än!

Nåväl, stegen ledde min, med en himla omväg, ner till hamnen!


Där hade isen lagt sig också bland segelbåtarna som ligger kvar och färjan som går till Utö!

Folktomt i det närmaste och fridfullt!

Så varför inte bjuda mig, I and myself på en kombo lunch-middag inne på Rökeriet!

Sagt och gjort, jag beställde Fisksoppa!

För eftersom jag inte kunde, med hjälp av tidsmaskinen, ta mig tillbaka till förra lördagen, ja då behövde jag en liten tröst och klapp på axlarna, man gör väl så gott man kan för att muntra upp sig, eller hur!

Solen skiner, snön gnistrar, be happy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar