torsdag 7 januari 2016

DET KOMMER LITE SNÖ NU!


Och jag som den härdiga norrlänning jag är, bekymras inte ett dugg av den självklara och ej oväntade nederbörden, det är ju vinter!
Att även kvicksilvret på vädertermometern utanför mitt köksfönster visar ca -6 grader är heller inget som jag förfasar med över!
Jag är ju van att ögonfransarna fryser till små isskulpturer som skymmer sikten!

Men nu oroas jag av det faktum, att den myckna snön och kylan som lamslår landet och i västra och norra Götaland i synnerhet "blink" ca 3 cm, ställer till det för mig inför min tågresa ner till Göteborg på lördag, ty SJ´s tåg kanske inte tar sig förbi dessa extrema väderförhållanden som uppstått nu igen!
Däremot är min förkylning på upphällning, jag ser ljuset i tunneln!

Förresten, nu finns det inte ett enda spår efter julen här hemma, såååå himla skönt, nu kan jag slappna av, sänka ner axlarna och andas ut, nu är julen slut, alla förväntningar om julefrid och gemenskap är över!

Och det firar jag med ännu en julshow på Gothia Towers, The Theatre, "Jag kommer hem igen till jul"!

Ja jag vet, jag är galen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar