torsdag 14 januari 2016

DET ÄR KALLT NU!



På teven är det extra nyheter om köldskador och förfrysningar av händer, fötter och kinder!
Folk måste få råd om hur man ska klä sig i kylan för att förhindra skador!
Nämen vad är nu detta, vanligt folkvett, om jag får be!
Det är väl bara att sätta på sig en ordentlig mössa, vinterkängor, tjocka tumvantar, gärna täckbyxor, men framför allt lager på lager!

Men här nere går "folk" fortfarande i sneakers, gärna utan sockor så att anklarna syns lite lagom sexigt, därtill nyaste modet, alldeles sönderrivna jeans och om inte det vore nog, små trånga skinjackor, med endast ett litet linne under!
Okej, kanske en lite toppluva med en prydlig pälstofs som kronan på verket!

Idag var jag inne i alla fall, behövde storstäda insåg jag, minns inte när det hände sist!
Så endast när jag var ut på balkongen med mattorna, så konfonterades jag med kylan!
Termometern visade -10, men kändes som -15 ungefär, en helt vanlig vintertemperatur i mitt tycke, som den norrlänning jag är!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar