måndag 25 april 2016

DRÖM ELLER VERKLIGHET?



Mot alla odds, så fick jag besök i natt, inte alls så ofta numera, snarare mer sällan att Erik besöker mig i drömmen!

Men de senaste dygnen har han varit ovanligt närvarande, ett omen eller vad?
Nä han vill nog bara visa att han finns vid min sida, kanske just nu inför den kommande behandlingen nu i morgon och två ytterligare dagar!
Tyvärr var besöket omskakande och spänt!

Erik var sig lik, precis som jag minns honom sist, nästan i alla fall!
Men han var stressad, fumlig och frånvarande, så jag frågade hur han mådde, om han var onykter eller om det var droger!
Han svarade, att han inte visste,
Jag önskade att det bara var en dröm och att jag snart skulle vakna!
Erik såg att jag blev ledsen, jag sträckte mig mot honom för att ge honom en tröstande kram, men allt blev suddigt och han försvann igen!

Jag vaknade och insåg att det bara var en mardröm, tack o lov!

Nä, jag tror mig veta, att Erik har det bra nu och att det där var bara en liten påminnelse om hur det har varit och att jag nu kan andas ut!
Men ändå sörjer i det tysta, att jag förlorat min vackra son!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar