söndag 17 april 2016

EN EFTERLÄNGTAD PREMIÄR


Vaknade av att det smattrade mot fönsterbläcket, skööönt, då behöver jag inte vara duktig idag!

Trodde jag ja!
Ty strax innan lunch slutade det, men bara såpass att jag kunde gå till sopsorteringen strax intill!
Nästan framme, ser jag tre flickor som står en bit ifrån och kastar tidningar mot sopcontainer, för just tidningar!

En ovanligt dum lek, tyckte jag!
Nu blev jag sådär förbannad igen och ropade till dem! "Men va fan gör ni? Plocka genast upp tidningarna och stoppa ner i containern!"
Genast började flickorna plocka upp de utspridda tidningarna och stoppa ner i, för det tänkta öppningen, under uppsikt av undertecknad!
Skööönt att få fräsa till lite ibland och inte bara vara tyst och timid!
Snart kanske det börjar gå rykten om mig, "den där elaka kärringen på Backlura!"

Solen sprack fram och friden hemma i tv-soffan uteblev!





Och en lååång sköööön promenad i vackra Nynäshamn fick det bli istället och som belöning för dagens goda gärning, då menar jag både för mig själv och för respekt mot samhället, så köpte jag säsongens första mjukglass nere i hamnen!
Because I´m worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar