måndag 18 april 2016

EN DAG ATT FIRA


Jag hittade två orsaker att fira idag, denna lite kyliga, snålblåsiga aprildag!
Det första, som föresten redan hände precis klockan 00:00, pensionen kom in på mitt konto!
Tjjhhhoooooo!!!

Det andra att fira var att det är precis på dagen fem år sedan jag fick besked från Nynäshamns bostäder, att jag fått den här lägenheten i detta mångkulturella bostadsområde!
Underbart!

Dessutom har jag lärt mig under de här åren att uppskatta och se de små, små tingen, de där som knappt syns men har ett så stort värde där de står, om så bara precis utanför den inglasade entren på ICA Maxi!
Och som kontrast till det, uppleva de riktigt storslagna upplevelserna som kryddan på tillvaron!
Idag blev det storhandling och en tung dramaten att rulla hem med endast vänsterhanden pga av mitt trasslande långfinger på höger, men vad gör väl de, kontot är påfyllt och det blommar utmed husknutarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar