tisdag 26 april 2016

MORGONPROMENAD


Suckarnas promenad kanske, i "Morgonljuset"!
Närmare bestämt strax efter 07:30, nyss lämnat pendeltåget på Flemingsbergs station, påväg till Karolinska sjukhuset för en ny omgång Ilomedindropp!

Skönt iallafall att det är fint väder och ljust framför allt, har lämnat den mörka årstiden bakom mig, för den här gången, det blir lite lättare då!

Stegar fram till patientkassan och tar en nummerlapp, inser att jag hinner kuta in på Pressbyrån strax bredvid och inhandla någon lämplig lektyr för dagen, det blev ett M-magasin!
Hann precis tills mitt nummer kom upp!
Sist köpte jag Påsknumret!

Stegade vidare mot hissarna till M 88 Reumatologiska Dagvården!

Nålsättning, som förövrigt inte blev riktigt till belåtenhet och så är droppet på gång!
Innan jag börjar frysa och må så där ruggigt som bara man kan, när man får Ilomedin, så går jag och hämtar min första kaffemugg, sedan kryper jag ner under dubbla täcken!
Ja lite så tillbringar jag några dagar den här veckan, mycket kaffe blir det, för att motverka den värsta huvudvärken, som tyvärr är oundviklig!

I skrivandes stund, vet jag inte om jag kan behålla nålen tills i morgon, den nuddar precis mot en nerv, eller nått, får väl dra den i värsta fall i natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar