lördag 1 april 2017

APRIL, APRIL, JAG KAN LURA DIG VART JAG VILL!


Men nu får det vara nog med skämt för den här våren, jag orkar inget mer!
Idag när jag vaknade, så var det som om jag hade djupdykt ner i ett mjölkglas, total tjocka!
Skittrist och alldeles omöjligt att finna våren, än mindre vårkänslorna, det där lilla pirret du vet!
Och proviantera behövde jag också, så dags att göra upp en plan för hur och var!
Så här blev det!
Jag tog min dramaten och gick ner till pendelstationen, knappt sju minuter härifrån och hoppade på mot Nynäshamns slutstation, hamnen!
Jättesmart, jag var framme på sex minuter!
Därefter var det bara en kort promenad upp till centrum där handlade det som fattades mig!

En snabb promenad ner till hamnen och pendelstationen igen och visp,
så var jag hemma inom en dryg timma och med råge inom SL:s resetidslängd som är 75 minuter!

Ett kort stopp i Gröndahlsviken

Nynäsgård!

Och som ett trollspö, så skingrade sig tjockan och jag kunde fixa lite mysigt på balkongen i eftermiddagssolen, precis lagom till 1 April, och nej, det är inte ett aprilskämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar