tisdag 18 april 2017

LÅNG VÄG HEM!


Helt slut, inte ett uns kvar av gunsan!
Ska bara skriva ner några rader om den här dagen utifallatt jag råkar glömma bort vad som hänt!

Vaknade klockan kvart i sju efter en skaplig natt på golvet!
Assistentens väckarklocka ringde, ja hon får ju sova på bäddsoffans generösa bredd 120 med en extramadrass uppepå dessutom!
Bitter? Nejdå, jag sover ju där så sällan, så skitsamma!
Slängde mina sängkläder i tvättmaskinen och fixade mitt morgonte och Lingongrova med rökt kalkon som pålägg!
Det kändes riktigt bra i kroppen och knoppen, så det blir nog en bra resdag idag!

Assistenten väcker Sofia och påbörjar morgonrutinerna och klockan halv nio skiljs vi åt och hon åker ner till sin väntande taxi och vidare till jobbet!

Jag fikar och ser på morgontv i lugn och ro, sedan en snabb dusch och medan jag fixar till mig, så beslutar jag mig för att lämna lägenheten tidigare så att jag hinner fara till mitt gamla jobb och hoppas på några kära möten igen!

Bingo! Fem kära och glada ansikten och kramar möttes jag av, gud va det värmde!
Efter det var det dags att kasta mig på flygbussen ut till Umeå Airport!
En timma senare lyfte Norwegian mot Stockholm Arlanda!
En och en halvtimma senare buss mot Märsta station, därefter vidare mot Stockholm central, byte mot Nynäshamn!
Trött som en gnu, raglade jag in i Mitt Mysiga Krypin klockan 16:45, sex timmar senare! PHU!!!!

Alla dagar har något att fira, ja åtminstone alla, idag firade jag att det var precis sex år sedan jag fick den här lägenheten, som jag kallar för "Mitt Mysiga Krypin"!
Borta bra, men hemma bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar