måndag 17 april 2017

FLITENS LAMPA LYSER!


Inte hela tiden, men många timmar blev det vid köksbordet med vårt pysslande!
Sofia är inne i en mindfulness period nu med kreativt målande och jag bara älskar att pärla, det om något är rogivande!
Här sitter jag med den sista plattan av fyra, som sedan sätts ihop och bildar ett färdigt motiv!

Igår tog vi bussen och åkte ner till stan, jag behövde fylla på förrådet lite på Panduro och så behövde vi se oss omkring lite och ta en fika som två civiliserade individer!
Lite shopping blev det också, som t.ex ett nytt kuddfodral till en gammal sliten och sönderbiten av barnbarnet/kaninen Electra, kudde! Jag fick välja fritt och varför inte med texten NEW YORK, 30 spänn, som hittat på HM home!

Skönt på stan en Påskdag, lugnt och lagom med folk, så vi behövde inte leta länge för att hitta ett bra kaffè, det blev på Espresso House i Utopia gallerian!

På hemvägen köpte vi med oss lite Asiatisk mat som vi käkade till middagen!

Imorgon reser jag hem igen och tar med mig mitt påskpysset,

Sofia återgår till sitt jobb på Dagcenter i Holmsund och livet bara rulla på igen, tills nästa gång vi ses, min fantastiska och alldeles underbara dotter och jag!
Inatt provar jag att sova på en madrass direkt på golvet, hittills har jag testat mig fram med olika alternativ, typ uppblåsbar madrass och resårgästsäng, båda är rena rama tortyren, så i natt blir det golvet, gonatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar