fredag 21 april 2017

EN AVGÖRANDE DAG I MITT SENASTE KAPITEL


Idag för precis sju år sedan så vaknade jag i ett, i det närmaste helt tomt radhus i Umeå, ja så när som en säng, en djup och en flat tallrik, en kniv, en gaffel och en sked, dessutom en massa proppfulla flyttkartonger!
Förvirrad av dålig sömn och spänd inför resultatet klockan 10:00, det var då jag skulle få veta om jag fick
hyra andrahandslägenheten i Nynäshamn!
Två veckor innan de nya ägarna till mitt älskade radhus skulle få tillträde!!!
Tjhooo, jag fick ju den och lättnaden var obeskrivlig!

Och vad passar väl inte bättre än att ha den här dagen som premiärdag för mjukglasssäsongen, jag älskar mjukglass, nästefter Sofia, mina systrar, nära och kära, Peter Jöback, Musik och i synnerhet musikaler, Ringvägen och...... ja ungefär i den ordningen!

Och sist men inte minst, alla underbara blommor som förgyller mina promenader här i Nynäshamn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar