söndag 9 april 2017

KÄRLEKEN VINNER ÖVER ONDSKAN



Sorgmantel, ja så heter fjärilen som jag skådade idag när jag gick på min dagliga promenad!
Herregud, hörde du, "min dagliga promenad", det är ju knappt jag vågar skriva ner det, för tänk om!
Jag kan gå igen!
Jag tar det, av förklarliga skäl, i lagom takt och inte alltför länge, bara i en timma ungefär, jag har segrat över sensmärta i iliopsoasmuskeln!

Idag var det en kärleksmanifestation på Sergels Torg i Stockholm till minne av de förskräckliga som hände i fredags på Drottninggatan och utanför Åhlens City!
Ett tag tänkte jag faktiskt sätta mig på pendeltåget och ansluta mig till alla dessa tiotusentals människor som slöt upp där för att hedra offren för terrordådet, men beslutade mig för att ha en egen kärleksmanifestation här hemma i vildsvinsskogen här strax intill och lite hit och dit!



På min väg påmindes jag om att livet går vidare och kärleken till livet övervinner ondskan! De trodde att de kunde vinna över oss. Att de med hjälp av terror och rädsla kunde slå oss i bojor, men de hade inte förstått. De hade inte räknat med den kraft som finns i kärlek, medmänsklighet och mångfald!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar