lördag 29 april 2017

VILKEN TUR JAG HAR MÅNGA KYLSKÅPSMAGNETER!


DN fredag till söndag, ett eget kylskåp och ingen att ta hänsyn till!
Kryptiskt?
Förklaringen är enklare än man kan tro!
Att vakna utvilad en lördagmorgon, kliver upp och går och sätter mig på porslinstronen, går vidare och böjer mig ner efter morgontidningen som ligger nere på dörrmattan, lägger den på matbordet, går och fixar temuggen och två rostade med marmelad, det är ju lördagmorgon så då är det fest liksom!
OPS, jag har fortfarande inte satt på mig något att skyla min lekamen med, tänkte inte på det, vilken tur för grannarna mittemot, eller?
Rostat smakar härligt och ännu härligare blev det när jag öppnade DN och såg annonsen angående I Love Musicals på Ullevi 17 juni!
Med van hand klippte jag ut den och satte den på kylskåpet tillsammans med de andra urklippen!

Sent om sider tog jag min obligatoriska promenad, idag ner mot centrum och därefter på hemvägen till ICA Maxi igen och köpte en prinsessbakelse, because I am worth it!

Härligt till 3-kaffet, efter en välbehövlig promenad, om än dock lite kylig och blåsig!

Från det ena till det andra, vad ska man göra med all nedskräpning i vår vackra natur, hur tänker de som skräpar ner, förstör sopkorgar, klottrar och jävlas i största allmänhet?
En strålande arbetsuppgift till arbetslösa unga vuxna som inte har något att göra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar