tisdag 11 april 2017

PÅSKVECKAN INLEDD!



Påskpyntat och klart, man tager vad man haver!
Jag börjar inse att det där med Påsken har en underordnad betydelse för mig, åtminstone sedan jag flyttade hit ner till Nynäshamn, annat var det uppe i Umeå, då bytte jag t.om till påskgardiner i nästan alla fönster, sånär som på vardagsrummet, helt galet!
Men då gjorde jag det ju för att jag inte fattade bättre och för barnens skull i synnerhet!

Påsken har blivit , näst efter julen, köpmännens kassako!

Nåväl, i morgon reser jag upp till min dotter i Umeå, tyvärr blir det ingen vårvintersol på hennes balkong den här gången, men vi får väl le tillsammans i kapp under tiden vi sitter och pysslar vid hennes stora köksbord och resonera om livets vedermödor och glädjeämnen!

En riktigt Glad Påsk till alla er där ute och för allt i världen, ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar