söndag 23 april 2017

ÄNTLIGEN!!!


Idag var det japanska, sakura festival i stockholm. Sakura (körsbär) är full blom nu.

Slut på en helt hysterisk vecka!
Jag fattar inte hur det gick till, men hur jag än tänker, så får jag till den som två veckor!
Att det är endast en vecka sedan jag var på stan med Sofia och fikade och småshoppade, alltså i Umeå, reste hem i tisdags, som känns hur länge sedan som helst!
Var på mammografi onsdag, tvättstugan i fyra timmar samt tokproviantering på Willy`s på torsdag, var med min kompis Mia i Hamnen och slickade i mig säsongens första mjukglass och en kaffe fredag, IKEA Kungens kurva med syster Pia lördag och idag åtta timmar Stockholm, Drottninggatan, Kungsträdgården och slutligen ännu en föreställning av Fantomen på Operan på Cirkus som avslutning på den här fullspäckade veckan!



Tack o lov att det var mestadels trevligheter, eftersom jag brukar behöva vila varannan dag annars!

Efter Fantomen var slut, så gick jag till sceningången igen, hade ju en grej som jag ville ha signerad av Peter Jöback/Fantomen! Där mötte jag även upp två vänner som också ville träffa vår gemensamma idol!
Alprilvädret är inte att leka med om man som jag lider av Systemisk Skleros, för fy fan va jag stod och blev kall där utanför sceningången, sminket satt riktigt hårt idag!

Alltså nu menar jag ju Fantomens mask och smink, men skam den som ger sig, jag blev blå av köld innan han äntligen kom ut och vi fick valuta för mödan!

Ja sedan var det ju bara resten kvar, att ta sig den långa vägen hem!
Somnade på pendeltåget några gånger och raglade sedan uppför backen hem!
Tack gode gud för värmefilten och den själsliga värmen från Peter och likasinnade vänner som jag fått på köpet!

Imorgon tänker jag inte lyfta ett finger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar