torsdag 11 januari 2018

DET LYCKLIGA LIVET!


Det hade kunnat varit så, åtminstone lite mer av den varan kan jag tycka, med vägbulorna kan kännas som höga berg emellanåt!
Men nu har jag överlevt ännu en behandlingsperiod och dessutom fått hopp om hjälp till en portacat/subkutan venport i sinom tid!
Tog upp önskemålet igår igen på sjukan och min sköterska ordnade genast en tid till ett första läkarbesök inför en eventuell operation, så nu håller jag tummarna att det sker, i bästa fall innan nästa behandling, för så här kan jag ju inte hålla på!

Men som jag låg där igår med helvetesnålen och droppet, under dubbla täcken, så får jag telefon från vårt assistentföretag som meddelar att det kommer att bli förändringar för Sofia angående assistanstimmar inom kort, en betydande försämring dessutom, som välter omkull nästan hela hennes tillvaro!
Hur kommunen har mage och samvete att behandla en människa som redan ligger och är i total underläge och dessutom nu har palliativ vård i hemmet, men som hennes läkare säger, "ska försöka leva som vanligt i mån av ork", att ta bort den assistansen som hon har på sin dagliga verksamhet, vilket innebär att flera av Sofias assistenter inte kan behålla sina anställningar, lika med händerna, benen och tryggheterna /änglarna, i hennes liv!
Jag är så förbannad och frustrerad över kommunsens beslut, som dessutom kommer att träda i kraft inom kort, i värsta fall!
Så nu ligger mitt hopp hos Lystra assistans och några ytterligare berörda personer inom den dagliga verksamheten, som kommer att överklaga hos kommunen med hänvisning till Sofias sjukdomstillstånd!

Så vad är en helvetesnål i armen, jämnfört med Sofias helvete?
En fis i rymden!!!

Men mitt i mitt fnuttiga elände, så fick jag överaskande besök idag, lagom till eftermiddagskaffet!
Syster Eva och svåger Per kom med present från deras senaste utlandssemester, Vietnam!
Dessutom en alldeles underbar, sådär härligt fräsch och krispig bukett tulpaner!
Och plötsligt ringde det igen på dörren och där stod Mia med en kartong som innehöll två stycken semlor från Müllers Bageri & Konditori här i Nynäshamn!
Det är tur att det dyker upp solstrålar när horisonten ter sig osäker och mörk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar