torsdag 25 januari 2018

30TH ANNIVERSARY THE PHANTOM OF THE OPERA


Så hände det igår, det stora födelsedagskalaset i New York, för världens längst spelade musikal, The Phantom of the Opera fyller 30 år!
Det firas hela veckan lång!
När The Phantom Of the Opera firade 30 år på Broadway valdes Peter Jöback av de som skapat den ikoniska musikalen; Andrew Lloyd Webber, Cameron Mackintosh och Hal Prince, att bära masken för detta jubileum.
För Peter började dagen på Empire State Building där han drog i spaken som gav byggnaden Phantoms blåa ljus. Senare på kvällen kunde man se denna ikoniska byggnad i ett speciellt ljusspel med musik från musikalen.

Den historiska jubileumsföreställningen av Broadways längst spelade musikal avslutades med en alldeles speciell final; Sarah Brightman, som gjorde rollen som Christine i originaluppsättningen, kom in på scenen och tillsammans med Peter framförde de titelspåret.

Jubileumsveckan för Phantom på Broadway inleddes i måndags då Peter öppnade Nasdaq och fortsätter imorgon och på fredag medverkar han i The Today Show och Good morning New York.

Och jag ville ju inte vara sämre jag, såklart ville jag vara med och skåla i bubbel, fast hemma vid den här gången!

När det var premiären på Cirkus, då skålade jag på plats, men i samma glas som igår, ha ha ha ha!
Hur gick nu det till, jo glaset råkade följa med hem, ha ha ha ha ha!

Passade även på igår under min dagliga promenad, att gå förbi hos tatueraren och bokade tid för utveckling på min tatuering, ville liksom ha den vitfärgad och lämpligt nog, så fick jag tid till i dag på förmiddagen!

En halvtimma tog det och priset ingick redan från första sittningen!
Så nu har jag firat födelsedagsbarnet med en evighetsgaddning av The mask!
Happy Birthday The Phantom of the Opera!

Det kommer att bli bra, bara det är läkt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar