fredag 5 januari 2018

FREDAGSKVÄLL


En del kallar just den här dagen för Trettondagsaftonen!
Jag tror att den här dagen / kvällen också tillhör de där helgaftnarna som jag inte har någon särskild anknytning till, möjligtvis, "att nu var det väl fan om det inte är över snart, så att vardagen är tillbaka och jag kan gå tillbaka till jobbet, den enda platsen som inte jag behövde gå på tå, utan bara få känna att jag fick uppskattning för ett bra jobb av härliga kollegor!

Eftersom jag jobbade med röntgen, så hade jag extra mycket semester och det betydde att jag hade möjlighet att ta ledigt från Jul t.om Trettondagsafton!
Ledigt? Det går ju att diskutera, sovmorgon möjligtvis!

Det tog jag i morse, sovmorgon, ända till 08:09, då väcktes jag av mobilen!
Jag måste börja våga stänga av den på natten, måste tro att Sofia inte kommer att behöva tala med mig mitt i natten, eller onödigt tidigt på morgonen!

Jag gjorde en välbehövlig proviantering idag iaf och det medförde 9596 steg, äntligen!
Tog en extra sväng ner till hamnen dessutom och där var det som att komma till en helt annan världsdel i jämför med.......................


Änder i mängder och ett svanpar som gled omkring där i det öppna vattnet!
En helt vanlig fredag i början av januari, på rätt sida om året och när ljuset så sakteliga återvänder, men det sistnämnda märks inte alls ännu!
.......................Umeå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar