onsdag 3 januari 2018

NÄR LUGNET HAR LAGT SIG!


När Sofia har fått komma i säng!
Sista kvällen hos Sofia, egentligen var det ju på nyårsdagens kväll, jag blev ju "inringd" så att säga, så det blev ju även sista kvällen på jobbet!
Hon tvärsomnade under täcket med CPAP och en cocktail av diverse mediciner för att få sova utan oro och smärta!
Och nyduschad!
Allt i sin ordning: Kaninen har fått sitt nattmål, permobilen står på laddning, batteriet till sittdynan likaså och hon andas lugnt där borta!

Jag vänder mig om där i dörren för att göra en sista check och släcker lampan, innan jag bäddar upp åt mig själv, nu i bäddsoffan, det är ju min natt, så då slipper jag sova på golvet!

I dags dato, så är jag åter i Mitt Mysiga Krypin här i Nynäshamn!
Reste hem igår eftermiddag och anlände strax efter åtta, helt slut!
Såg filmen Strul, med Björn Skifs, eller lyssnade rättare sagt, på avstånd, medans jag packade upp min resväska och tvättade av mig resdammet, visst är det så man brukar säga, jag tog bara sminket faktiskt, fuskade lite gran, orkade inget mer!
Sist men inte minst, så drog jag i mig två rediga glas rött, hade ju varit onödigt vit den senaste veckan!
Idag slängde jag ut julen, såååååå skönt, jag inser nu att julen och nyårshelgen är den tiden på året som jag avskyr mest av allt, utan tvekan!
Alla förväntningar grusas, allt blir inte som det var tänkt från början, en glädjefull jul med en stor lycklig familj och goda vänners gemenskap!
Nu får jag vara glad alldeles själv och i bästa fall tillsammans med Sofia!

Men nu ska jag inte klaga och gnälla något mer, jag har ju lovat "någon", att inte bli någon bitter kärring! "Bra Gunsan"!

Förresten så ska jag inte gnälla på Post Nord något mer heller!
Födelsedagspresenten kom uppenbarligen fram ändå, som jag har undrat, men nu vet jag!

Apropå Peter Jöback!
Vilket underbart program han hade i "Stjärnorna på slottet"
Jag hann faktiskt se programmet tre gånger under tiden jag var hos Sofia, den sista reprisen strax innan det var dags för mig att resa hem igår!
Finns säkert kvar ett tag till på SVT play och jag har naturligtvis tagit upp det på min Tivo-box!
https://www.svtplay.se/video/16393834/stjarnorna-pa-slottet/stjarnorna-pa-slottet-sasong-12-peter-jobacks-dag?start=auto
Nu är jag nöjd igen, på rätt sida om året, ljuset kommer så sakteliga tillbaka och jag ser på Drömkåken med Björn Skifs ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar