lördag 27 januari 2018

FÖRINTELSENS MINNESDAG


Hur förfärligt det än var, så måste jag tillåta mig att njuta av det vackra som finns i min absoluta närhet!
Minnesdagen av Förintelsen!

Mitt sätt att hedra alla som mördades under andra världskriget vill jag därför hedra med att delta i en manifestation på Konstpolen här i Nynäshamn och lyssna på ett viktigt och minnesvärt tal, samt några visor som framfördes av några lokala musikanter och titta på, också det en massa konst som elever från skolor här i bygden!


Egentligen var det tänkt att gå ett fackeltåg till kyrkan klockan 15:00!
Istället promenerade jag i det vackra vädret, också ett sätt att hedra offren på!
Sprida ljus över ondskan, för ljuset ska segra över alla mörka makter och då tänker jag på allt som hänt och fortfarande händer i vår värld!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar