lördag 22 augusti 2009

111 cm kvar på mitt måttband

Så där ja nu är allt i sin ordning. När man varit bortrest så tar det en vecka att komma ikapp både känslor och intryck från resan och allt som måste tas om hand här hemma, tvätt, damm som landat från ingenstans och gräsmattan som växt så grannarna har nog undrat vad jag tänkte där, har nog skämt bort dem, kanske jag ska börja slarva lite, låta det växa igen. Undra hur det skulle pratas i grannskapet om jag sket i allt en sommar och bara låg på altanen och solade, hi hi hi hi. "Nu kommer han igen, vaktmästaren!" säger Sofia om en av grannarna, hon tycker att han verkar gå omkring och kolla så att alla sköter sig, det kanske inte är så som hon tror, men nog ser det besynnerligt ut där han går och granskar. Nog om det! nu är jag ikapp, städat, tvättat, Sofia är hel och ren, mätt och nöjd och hör och häpnad! Maken, pensionären som nyss kommit hem från sin resa har bokat en till och reser på fredag, han fick verkligen blodad tand. Jag har också bokat alla mina enkeresor som jag ska ut på i december, under loppet av en vecka så blir det tre stycken, härligt! jag älskar att gå ombord på flygplan, den där härliga känslan att sätta sig ner i fotöljen, spänna på sig bältet och stänga mobilen, vara helt själv, ingen som kan nå mej, tiden står liksom stilla.
FREEWAY!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar