söndag 23 augusti 2009

Dax att ändra livsstil!




Jag har helt tappat stinget, jag som brukar röra på mej dagligen, ja då menar jag inte det vanliga springet på jobbet utan promenera flera gånger om dagen med vår hund. Det är sex år sedan han gick vidare till de sälla jaktmarkerna, vila i frid gamla Ludde. Att jag har så himla svårt att hålla en daglig motionsvana i liv utan någon som drar mej ut, jag trodde i mitt fulla allvar att det var bara att gå, men ack så svårt. Tyvärr så är jag för egensinnig också för att tex göra upp med en granne eller kompis att haka på mej en stund några kvällar i veckan. Nä jag har blivit en riktig soffpotatis och sitter mest med min dator på kvällarna efter att Sofia har kommit i säng. Den här människan håller på att fläska till sig. Jag har funderat på olika alternativ som tex Yoga eller pilates, det låter intressant och annorlunda, kanske något av dessa skulle passa mej, men herregud jag är ju för lat att ens anmäla mej. Snälla! jag behöver en PT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar