måndag 17 augusti 2009

Första arbetsdagen!


Å tänk det funkade, jag kunde mitt jobb fortfarande *ler*, men fattas bara efter 36 år i samma branch, fast vänta nu! hur går det där till?..... 36 år, jag är ju bara 27 si så där, äh skit samma det finns nog någon rimlig förklaring till det där också. I varje fall så är det härligt att ha ett jobb att gå till varje dag. Förmodligen så är jag lyckligt lottad som aldrig har varit arbetslös eller någon gång ångrat mitt yrkesval. Sofia frågade mej igår "om det hade varit på Emil´s tid nu, hade pappa kallats för husbonden då?", ja hon är rolig hon, va hon funderar på många roliga saker. Apropå husbonden! han har ju haft sin första pensionärdag idag och han tycks trivas riktigt bra och imorgon ska han ut å jobba redan på sitt gamla jobb, snacka om att vara eftertraktad.

Nu är det dax att göra kväll, tidig morgon 05:30 kör Peter igång igen i min mobil.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar