söndag 16 augusti 2009

Slut på semestern


Sista lediga dagen och en ny hösttermin börjar. När jag vaknade i morse så regnade det och har fortsatt nästan hela dagen, jag har inte ens varit ut med soppåsen idag, för huva vilka kontraster från Barcelona. Stig kom hem från sin resa till Bulgarien igår, glad, nöjd och ganska brun faktiskt. Så nu har han fått blod på tanden för att resa han också ha ha ha, att det skulle ta ända till pensionen för att förstå tjusningen med att uppleva andra platser på vår jord. Nu är jag faktiskt riktigt avundsjuk på honom som får vara ledig och bara göra det som han har lust med, OK fixa middag tills jag kommer hem från jobbet hoppas jag att han gör och lite annan markservis så klart. Så där jag nu sitter Sofia i sängen, jag var tvungen att ta en paus här i skrivandets stund för hon kom rullande och sa att hon var nöjd för idag fast kl. är bara strax efter 18:30, jobbigt att vara nyhemkommen, nyduschad och ska börja jobba även hon i morgon. Jag måste väl försöka komma i säng tidigt också, fast riktigt hur det ska gå till fattar jag inte, tur att jag börjar först kl. 13:00, sovmorgon alltså ;).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar